A magyar kerékpár gyártók nettó árbevétele a 2011-es évinek több mint a duplájára emelkedett 2015-re, és bár a tavalyi és idei bevételi-adatok még nem ismertek, a dolgozói létszám folyamatosan emelkedett, jelenleg 1000 főt alkalmaznak.
A működő vállalkozások száma pedig nem mutatott számottevő változást 2011 óta. A piaci szereplők gazdasági helyzete stabilnak tűnik, felszámolás, végrehajtás csak mutatóban indult az elmúlt években ellenük.
A pozitív eredményeket némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) statisztikái szerint a hazai kerékpáreladások száma évről-évre csökken. A válság évében (2008) eladott 295 000 darab kerékpár, 2016-ra 220 000 darabra csökkent. Ezzel párhuzamosan a hazai gyártók termelése is hasonló tendenciát mutatott.
Időszak | cégek száma (darab) | Nettó árbevétel (ezer forint) | Létszám (fő) |
2011 | 43 | 21 448 024 | 564 |
2012 | 39 | 25 924 656 | 561 |
2013 | 37 | 35 254 084 | 883 |
2014 | 45 | 30 252 068 | 751 |
2015 | 44 | 47 932 956 | 879 |
2016 | 43 | Nem lezárt év | 963 |
2017 | 41 | Nem lezárt év | 1002 |
Forrás: Opten |
A 2008-ban 497 000 darab kerékpárt gyártottak hazánkban, ami 2014-re 345 000 darabra csökkent és lassú növekedéssel 2016-ban érte el a 401 500 darabszámot. Az eladott kerékpárokat illetően megfigyelhető, hogy az eladott kerékpárok átlagára alacsony, de folyamatos növekedést mutat. Ennek oka, hogy a vásárlók már nem a legolcsóbb kerékpárokat vásárolják meg, illetve az évek során a különböző devizaárfolyamok változása miatt, az alsó szegmens termékeinek árai is drágábbak lettek. A középső árkategóriában ugyanakkor némi erősödés mutatkozik. A legfelső árkategóriában pedig stagnált az eladások száma. Az elektromos kerékpárok hazai elterjedése a magas fogyasztói ár miatt, még nem kezdődött meg.