Tucatnyi alternatív mobiltelefon szolgáltató tevékenykedik a magyar piacon, a virtuális szolgáltatók, illetve saját márkás viszonteladók jellemzője, hogy sem hálózattal, sem frekvenciával nem rendelkeznek. A szükséges eszközöket a "három nagy" társaság (MNO - Mobile Network Operator) biztosítja számukra, amelyek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbbi adatai szerint összességében a magyar mobilpiac mintegy 99 százalékát fedik le. (Augusztus végére a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a T-Mobile részesedése az előző havi 46,26 százalékról 46,27 százalékra, a Telenoré 31,02 százalékról 31,04 százalékra nőtt, a Vodafoné 22,72 százalékról 22,70 százalékra csökkent.)
Ebből következően az alternatív szolgáltatói tarifacsomagok és ajánlatok gyakran nagyfokú egybeesét mutatnak. Ezzel együtt érdekes lehet, hogy a mobilpiaci versenybe beszálló - gyakran más területeken éllovas vállalatok (például Mol, Tesco, Lidl) milyen árszabás mellett kínálják csomagjaikat.
A három nagy, az MNO-k infrastruktúráján szolgáltató társaságok többségének még saját honlapja sincs, ráadásul NMHH működő, aktív cégeket összesítő nyilvántartásában sem mindenhol találhatóak meg az alapvető információkat tartalmazó Általános Szerződési Feltételek. Így például a tarifákra, percdíjakra vonatkozó adathiány miatt több, a hatóság listáján szereplő szolgáltatót kénytelenül mellőztünk összehasonlításunkban.
Figyelemre méltó az a tény is, hogy a hírközlési hatóság nyilvántartása "nem tud", legalább is nem tünteti föl a Blue (Lidl) Mobile és a Mol Mobile szolgáltatókat. E két társaság egyébként - elsősorban honlapjuknak köszönhetően - átlagon felüli mennyiségű információt biztosít az érdeklődőknek.
A vizsgált feltételek körében sem érvényesülhetett a teljességre törekvés elve, mivel a gyakran a cég alap profiljához igazodó kedvezményrendszereket, - így például a sokszor a cég "alaptevékénységéhez" kapcsolódó időszakos pontgyűjtő akciókat gyakorlatilag képtelenség összehasonlítani. Igyekeztünk tehát az alap ajánlatokra koncentrálni, a változatos összképet mutató különféle akciókat, kedvezményes feltételeket, illetve kapcsolódó marketing kampányokat nem figyelembe véve.
A mobilnet és mms tarifák összevetése is problémás a szolgáltatott adatok szegényessége miatt - a cégek egy része például a fogyasztók által bizonyára alapvető szolgáltatásnak tartott rövid szöveges üzenetküldést sem szerepelteti ajánlatában. Végül, a képet tovább színesíti, hogy a társaságok egy része az áfás, másik fele a forgalmi adó nélküli nettó tarifát tünteti föl ajánlataiban.