"Ma nem lehet járatritkításról beszélni" - fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve: a járatritkítás azt jelenti, hogy járatokat törölnek, most ilyen nincs. Elmondta ugyanakkor, hogy a BKV 340 vonalából mintegy kilencnél kisebb menetrendkorrekciót valóban végrehajtottak. A korrekcióra példaként hozta fel az egyik meg nem nevezett járatot, ahol a mértékadó követési idő 5 perc volt, és ezt "0,4 perccel" növelték. Így a járat 52 százalékos kihasználtsága 57 százalékra nőtt.
Tarlós István kitért arra, hogy a 4-es metró végleges használatba vételi engedélyének megszületése után valóban volt egy "nem nagy mértékű járatritkítás". Felszíni járatokat kellett ritkítani, mert a párhuzamosság pazarlás lett volna. Akkor nem is volt reklamálás.
Vitézy Dávid volt BKK-vezető közléséről, miszerint hazugság, hogy nem terveztek járatritkítást, annyit mondott, hogy "Vitézy Dávidot (...) közel két évvel ezelőtt gyakorlatilag alkalmatlanság miatt (...) eltanácsoltuk".
Az Index írt arról, hogy szeptembertől spórolás miatt 3-5 százalékos járatszámcsökkentést tervez a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), egyebek mellett a 47-es, 49-es és az 56A jelzésű villamos, a fonódó villamosvonal, a 109-es, a 33-as, a 110-es, a 112-es, az 5-ös, a 7-es, a 8E busz, valamint több trolibusz vonalán. A BKK ugyanakkor visszautasította, hogy járatritkítási csomagot vezetne be, a közlekedési társaság hétfőn az MTI-vel azt közölte: szeptembertől minden járat a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekedik.
A menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós pályázatról Tarlós István elmondta, kérésére a BKK meghosszabbította a beadási határidőt. Ebbe a határidőbe most már "mások pályázati lehetőségei is beleférnek".
A szemétszállítás kérdésében kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy avatkozzon be és fogadja őt, mert nem ért egyet azzal, ami történik. Hozzávetőleg 10 milliárd hiányzik az országos rendszerből, és most ezt a fővárostól vinnék el. Olyan hiányt képezne ez az intézkedés a fővárosban, amit nem lehet kitermelni.
Tarlós István a fővárosi közigazgatási struktúra korábban felmerült átalakításáról azt mondta, úgy tudja, "nincsenek kiérlelt alternatívák". Az kétségtelen, hogy a budapesti közigazgatási struktúra "nem a legszerencsésebb" a hatékony munkavégzés és forrásfelhasználás szempontjából - jegyezte meg. Szerinte a legnagyobb valószínűsége annak van, hogy nem lesz változás.