Egyre inkább úgy tűnik, hogy sok szülő csak az utolsó pillanatban dönt arról, engedi-e a jövő héten óvodába, iskolába a gyermekét, és az óvatosság diktálta last minute döntések rendkívül nehéz helyzetbe hozzák a közétkeztető cégeket, amelyek úgy készülnek fel a nyitásra, hogy napok, sőt órák alatt változik a helyzet - számolt be a Világgazdaság.
Bár a kormány először április 19-től hirdette meg az óvodák és általános iskolák megnyitását, május 10-től pedig a középiskolákét, a szerdai kormányfői bejelentés szerint a felső tagozatosok egyelőre maradhatnak digitális oktatásban.
Még így sincs meg minden információ a piaci szereplők megalapozott döntéséhez - mondta Sáfár Ferenc, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége közösségi étkeztetési szekciójának vezetője a napilapnak.
A közétkeztetési vállalkozások azt továbbra sem tudják, hogy hány szülő engedi, és mennyi tartja otthon a gyerekét a járványhelyzet miatt. Mindezek miatt még becslésekre sem vállalkoznak a szektorban, a szekcióvezető végül annyit mondott: sejtései szerint az érintett korosztály számára a szokásos adagszám 30-40 százalékára lesz megrendelésük.
Nehezíti a tervezést, hogy a hétfői napra kell készülni, mert az alapanyagokat 48-72 órával, azaz két-három munkanappal az adott nap előtt meg kell rendelni. Ahhoz, hogy hétfő reggel lefőzzék a kiszállításra kész adagokat, már tegnap jó lett volna tudni a megrendelendő mennyiséget.
Problémás az árazás is, hiszen a közétkeztetési szerződésekben megállapított adagárak nem a jelenlegi és a már több mint egy éve tartó helyzethez, adagszámra lettek szabva - tette hozzá Sáfár Ferenc.