A lánc nettó árbevétele 309,5 milliárd forint volt, ami 5,4 százalékos növekedés az előző üzleti évhez képest. Az adózott eredmény közel 6 százalékkal 3,8 milliárd forintra emelkedett - jelentette be Dominique Ducoux, a társaság vezérigazgatója.
A vásárlások száma közel 1 százalékkal nőtt, ezzel 43,4 millió alkalom volt. Az átlagos vásárlási kosárérték 8379 forintot tett ki, amely mintegy 3 százalékos bővülést tükröz a 2016-os periódushoz viszonyítva. A hálózat 0,6 százalékos piacrészt nyert a magyarországi kiskereskedelemben.
Az Auchan vidéken új áruház-formátummal tör előre: az 1500-2500 négyzetméteres szupermarket-formátumok körében az első fecske a Szekszárdon megnyílt, napi bevásárlást előtérbe helyező üzlet. Egy másik új üzleti típus, a superstore is terjed: ez 4000-5000 négyzetméteres eladótérrel rendelkezik, a szezonális és nem élelmiszer termékválasztékot is meg tudja jeleníteni. A társaság nemrég nyitotta meg Budapesten, a X. kerületben az első itteni superstore boltját. Ducoux szerint az új koncepciók üzletileg beváltak és mindkét formátum hozza az elvárásokat.
Ősszel Zalaegerszegen és Győrben nyitnak szupermarketet, Sopronban pedig újabb superstore koncepciójú áruházat. Tavaly mintegy 10 milliárd forintot fordítottak fejlesztésekre, idén pedig 10-12 milliárd forintot különítenek el ebből a célból.
Úgy látja a non-food üzletág gyorsabban fejlődik, mint az élelmiszer-szegmens (a forgalom 75 százaléka élelmiszer, 25 százaléka nem élelmiszer jellegű termékekből tevődik össze). Kiemelte, hogy a barkácspiac egy nagyon erőteljesen fejlődő üzletág, de a textiltermék-forgalom viszont visszaesést tükröz.
A cégvezető elmondta: a fejlesztési politikának nem része, hogy belvárosi üzleteket nyissanak, így inkább az online értékesítés felé nyitottak 2 évvel ezelőtt, ezzel együtt elindították a nem-élelmiszer termékválasztékot kínáló digitális üzletágat is. Szintén újdonság a click and collect szolgáltatás - a digitális és fizikális vásárlás hibrid megoldása - amelyet már az egyik áruházukban be is vezették.
Üllőn épül egy új logisztikai központ 87 ezer négyzetméteren - ezzel fogják tudni lefedni egyrészt a terjeszkedő online áruház igényeit, másrészt a régi és új üzletek bővülő kínálatát is.
A hipermarketekről több nagy áruház már úgy tűnik lemondott, de az Auchan továbbra is hisz ebben a formátumban. Az erősödő inflációs környezet ellenére az üzletlánc nem tervez a következőkben érdemi áremelést és továbbra is "agresszív árpolitikát" folytat - mondta Ducoux.
Kép forrása: Auchan Retail