Az MTI megkeresésére a hatóság titkárságán - folyamatban lévő ügyről lévén szó - bővebb felvilágosítást nem adtak. A Népszabadság értesülése szerint a társaság vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki, a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer kiépítésére.

A jelentkezési határidőig - múlt szerdáig - nyolc cég jelezte, hogy indul a tenderen, nevüket a kiíró nem közölte. Az ÁAK közülük választja ki azokat, amelyek a második fordulóba jutva ajánlatot tehetnek. Az ajánlatkérő október 19-ig értesíti ezeket a társaságokat. Az ajánlattevőkkel lefolytatandó tárgyalások lezárása, valamint a végleges ajánlattételi határidő és az eljárás eredményéről szóló döntés november második felére várható. A nyertes ajánlattevővel a szerződéskötés december első felében esedékes, ezt azonban hátráltathatja a jogorvoslat.

Az útdíj-tender technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert technológiai megoldások egyikét sem - az egyik műholdas, a másik rádiófrekvenciás technológiát használ. Fontos kitétel, hogy az ajánlattevőknek az elektronikus útdíjrendszer teljes körű meghonosítására kell ajánlatot tenniük. Ebbe beletartozik a tervezés, a kivitelezés, a beüzemelés, továbbá a 2022. október 31-ig tartó díjszedés és díjellenőrzés is. A elektronikus útdíj-rendszernek jövő év júliusától működnie kell.

A Synergon konzorciumban indul a tenderen

A Synergon Informatikai Nyrt. konzorcium tagjaként indul az elektronikus útdíj tenderen, miután hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártóktól független China International Telecommunication Construction Corporation (CITCC) kínai vállalattal - közölte a Synergon a tőzsde honlapján. A CITCC mint fővállalkozó, továbbá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Synergon leányvállalata, a Synergon Integrator Kft. 10 százalékot meghaladó részvétellel, valamint az I-Cell Kft. 10 százalék alatti aktivitással közösen pályázik az ÁAK tenderén.