Bárki megtámadhatja a budapesti 3-as metró jármű-felújítási tenderének múlt szerdán kihirdetett eredményét, annak immár nincs halasztó hatálya a szerződéskötésre, mondta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek. A fővárosi beruházások gyorsításáról szóló, szombaton életbe lépett törvény alapján ugyanis a metróvonal rekonstrukciójával, meghosszabbításával összefüggő beszerzésekre különleges szabályok vonatkoznak. Ezek szerint az elsőfokú hatósági határozat fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható.
A főpolgármester a lapnak azt mondta: a BKV előkészítheti a dokumentumokat a tervezett július 20-i aláírásra, hogy a nyertessel, a Metrovagonmas társasággal a metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítására leszerződjenek.
A BKV metrókocsik felújítására kiírt tenderét az orosz Metrovagonmas nyerte 69 milliárd forintos ajánlatával. Az oroszok végül egyetlen ajánlattevőként maradtak a porondon, mert a BKV kizárta a versenyből az alacsonyabb árral induló észt SkinestRailt - írja az Index. A tenderen eredetileg hét cég indult, de a második fordulóba csak öten jutottak be: az Alstom, a spanyol CAF, az észt Skinest Rail, a cseh ©koda Transportation és a későbbi orosz győztes. Az Alstom ezután kiszállt a versenyből, és hamarosan követte őket a CAF és a ©koda is, így a hajrára csak két cég maradt: az észtek és az oroszok.
Az első szerelvények 16-18 hónap múlva érkezhetnek meg, majd a prototípus szerelvények sikeres próbái után havonta két felújított szerelvényt állítanak forgalomba. Mint megírtuk, a felújítás, azaz inkább átépítés során a nyertesnek a pályaszámon (ez a metrókocsi rendszáma tulajdonképpen) kívül szinte mindent le kell cserélnie, vagyis lényegében egy új kocsit kell építenie.