A Facebook posztban egy 9 oldalas dokumentumban írja le a bezáráshoz vezető utat a volt üzemeltető. Ebből kiderült, hogy a magyarországi Costa Coffee kávézó hálózat 10 éves működése után csak a reptéri Costa Coffee marad meg, az is egy másik cég, a Lapker tulajdonlásában és üzemeltetésében.
A Costa Coffee magyarországi kávéházi hálózatot üzemeltető L-Coffee kft. a posztjában azt írta: "rendkívül sajnálatos helyzet ez, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk: a döntés elkerülhetetlen volt."
Kapcsolódó
A részletes leírásból kiderül, hogy a magyar Lapker Zrt. francia tulajdonosa a Lagardére cégcsoport 2007-ben hívta életre Costa Coffee-t, majd egy éves tárgyalás után 2008-ban nyílt az első kávéház, amelyet még három követett 2010-ig. A 2008-09-es válság miatt azonban a Lagardére döntéshelyzetbe került, hogy mit kezdjen az egyébként veszteséges Costa kávézókkal. A feladattal Magyarországon Gótzy Miklóst, akkori projektmenedzsert bízta meg, aki később az L-Coffee Kft.-vel átvette a Lagardére cégcsoport által tulajdonolt Lapkertől a kávézókat és 2011-ben új franchise szerződést kötött a Costa Coffee Internationallel. Ezt követően 2019-ig 29 kávézót nyitottak meg.
2019 augusztusában a Costa Coffee-t tulajdonló Whitbread eladta a Coca-Colának a teljes márkanév és portfóliócsomagot 3,9 milliárd fontért.
Az L-Coffee kft. szerint ezután "olyan csontvázak" bukkantak fel a rendszerben, amikkel nem számoltak és a végén nem maradt más választásuk, mint az üzletek bezárása. Az egyik ilyen az volt, amikor 2020-ban kiderült a cég számára, hogy csak a Costa Coffee logóra (embléma és a szóösszetétel) van brandvédelem, ami azért vált problematikussá számukra, mert - ahogy ezt írták - ez azt jelenti, hogy bárki vehet "Costa Coffee bútort", festhet arculatot, készíthet arculati elemet és nyithat kávézót, ami látszatra Costa Coffeera hajaz. Emiatt úgy érezték, hogy így az a minőség, amit addig a kávézókkal megpróbáltak képviselni, fenntarthatatlanná vált.
Az L-Coffee csapata az új tulaj, a Coca-Cola azon elképzelésével sem értett egyet, amit a vállalat a "We're Serving Costa Coffee"-márkanévvel elképzelt, az ugyanis az L-Coffee csapata szerint nem segített az általuk üzemeltetett kávéházi hálózat jó hírének sem, miután a Coca-Cola márkájára nem vonatkozott ugyanaz a szigorú audit, mint a kávéházakra.
Az L-Coffee Kft. úgy vélte, hogy mint a márkát építő lokális partnert a szerződésben félretájékoztatták, ezért jogi úton próbált elégtételt szerezni, mind a Costa Coffee Internationalnél, mind az új tulajdonosnál, de leveleikre érdemi válasz nem érkezett - olvasható a Facebookra feltett történetből. Mindezek fényében a kávéházak bezárását látták az egyedüli megoldásnak. (Annak a teljes történetét, ami az L-Coffee kft. szerint elvezetett a bezárásokhoz, a Facebook-posztban találja.)
A 47 főt foglalkoztató L-Coffee Kft. nettó árbevétele a legutóbbi, 2019 decemberi beszámolója szerint 2,4 milliárd forint volt, és 56,9 millió forintos adózás előtti eredményt ért el.