Bár a múlt évben a személyi kölcsönök magyarországi piaca 40 százalékkal zsugorodott, a K&H-nál mindössze fele akkora volt a csökkenés, miközben jelentősen nőtt az online igénylések aránya. Tavaly már a személyi kölcsönök több mint 50 százalékát kérték a bank online felületein, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal. A személyi kölcsönösök körében 5 százalékkal nőtt az igény arra is, hogy a hitelhez elérhető legyen a törlesztési biztosítás, amely pénzügyi nehézség esetén jelent segítséget - közölte a pénzintézet, amely szerint nemcsak a hitelfelvételi hajlandóság változott, de annak módja is.
"Ez egy következő lépcső abban a folyamatos és több éve tartó digitalizációs folyamatban, melynek célja, hogy az ügyfelek valóban a zsebükben hordozhassák a bankot és a biztosítót a mobilbank segítségével" - kommentálta az adatot Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A személyi kölcsönökhöz nyújtott törlesztési biztosítás váratlanul előálló, egészségügyi és anyagi problémák esetén nyújt segítséget, amennyiben a biztosított egy esetleges balesetből eredő 50 százalékot meghaladó maradandó egészségkárosodást szenved, esetleg életét veszti balesetből vagy betegségből kifolyólag, akkor a K&H Biztosító kifizeti a teljes fennálló tartozást. Amennyiben a biztosított munkanélkülivé vagy keresőképtelenné válik (betegségből, balesetből kifolyólag), akkor a biztosítótársaság maximum 10 hónapra átvállalja az esedékes törlesztőrészleteket.
A törlesztési biztosítás iránti igény 5 százalékkal növekedett az elmúlt egy évben.