Az Ikarus székesfehérvári gyárában készült, zéró emissziós, tisztán elektromos autóbuszok különlegessége, hogy gyártásuk során a magyar hozzáadott érték meghaladja az 50 százalékot – közölte a cég.
Az elmúlt 4-5 év technológiai fejlesztésének eredményeképpen, a hazai buszgyártó vállalat európai szinten versenyképes, a legmodernebb elektronikai megoldásokkal felszerelt és a megrendelők esztétikai elvárásainak minden szempontból megfelelő zéró emissziós elektromos buszokat gyárt sorozatban a székesfehérvári üzemében.
Széles Gábor, az Ikarus elnöke szerint akkora a különbség a dízel és az elektromos buszok között, mint a vonalas és az okostelefonok esetében. Ez azonban elmondása szerint azt is jelenti, hogy többet kell foglalkozni az elektromos buszok üzemeltetésével is, utalt itt például a közel egyhetes sofőrképzésre.
Azonban a zéró károsanyag kibocsátás mellett a hagyományos buszokhoz képest jelentősen fejlettebb fedélzeti, illetve irányítási technológiák is jelentős előnyt biztosítanak a felhasználók számára.
Legolvasottabb
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Kiakadtak a műszerek: olyan sűrű szmog borítja be a fővárost, hogy szigorú forgalomkorlátozásokhoz nyúltak
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról