Az eredményekhez jelentősen hozzájárul az online értékesítés, amely novemberben a teljes értékesítés 18 százalékát tette ki.
A koronavírus-járvány tavaszi szakaszában a svéd lánc három magyarországi áruháza 47 napig zárva volt. Akkor csak a házhoz szállítás, illetve a "kattints és vedd át" szolgáltatás működött, de ezek nem tudták teljes mértékben helyettesíteni az áruházi vásárlás forgalmát, ami a vállalat legfontosabb bevételforrása.
A június és a július ugyanakkor szokatlanul erős volt, ez valószínűleg az elhalasztott vásárlásoknak köszönhető. Ebben a két hónapban nemcsak azt a célt teljesítette túl a cég, amelyet még a járvány előtt tűzött ki, hanem az értékesítés visszaerősödésére vonatkozó elvárásokat is - fejtette ki az idei tapasztalatokról beszámolva a cég.
A 2019. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig tartó 2020-as pénzügyi év auditált eredményeit januárban teszik közzé, abból látszik majd, hogy alakult a forgalom a pénzügyi év egészében az előző évhez képest.
A 2018-as pénzügyi évét 75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az Ikea Lakberendezési Kft., ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelentett, a 2019-es pénzügyi évben pedig 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalom.
A vállalat tájékoztatása szerint jelenleg több mint 1600 munkavállalót alkalmaznak Magyarországon, a pandémiás helyzet miatt egy munkatársat sem küldtek el.
A januártól életbe lépő új lakáspolitikai intézkedések hatásáról közölték: a 2021-es pénzügyi évben a korábbi évekhez hasonló növekedést szeretnének elérni, ezt kedvezően befolyásolhatják a lakáspolitikai intézkedések.