Az eredeti tervhez képest késéssel indul a Ikea legkényelmesebb szolgáltatása, a webshopos rendeléssel összekötött országos házhoz szállítás - közölte a Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza kérdésére a bútorcég.
Elvárt színvonal
A bútorlánc idén júniusban azt ígérte, hogy nyár végétől a magyarországi webshopjában megrendelt árut kiszállítja bárhova az országban, ám most kiderült, hogy ez a lehetőség csak 2018-tól lesz elérhető.
Arra a kérdésre, hogy mi a csúszás oka, a cég azt mondta: Az online rendelés bevezetése egy több lépcsőből álló folyamat, azt akkor szeretnénk elindítani országos házhoz szállítással, amikor bizonyosak vagyunk abban, hogy a rendszer működésével ki tudjuk elégíteni vásárlóink igényét és minden az elvárt színvonal működik.
Az országos házhoz szállítás lehetősége jelenleg is elérhető. Idén februártól pedig működik az is, hogy valaki online megrendeli az adott terméket és elmegy érte az egyik áruházba.
A nyár folyamán az Ikea egységesítette az árképzését és kialakított országosan 6 kiszállítási zónát, ahová kiszállítja a termékeket. A szolgáltatás összegét nemcsak a távolság, hanem a kiszállított termékek árának összege is befolyásolja.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például a budaörsi áruházban a helyszínen megvásárolt 100 ezer forint értékű csomagot Székesfehérvárra például 30 ezer forintért visznek ki, Veszprémbe mintegy 43 ezer forintért, Zalaegerszegre pedig csaknem 55 ezerért. Ha félmillió forintnál nagyobb értékű a csomag, akkor e városokba 41, 55, illetve 71 ezer forintért szállítják házhoz.
Egy probléma
Az Ikea tehát dolgozik azon, hogy zökkenőmentes legyen az online rendeléshez kötött házhoz szállítás. Ez érthető, volt ugyanis példa arra, hogy az "elvárt színvonalat" nem tudta teljesíteni a cég. A Buksza egyik olvasója pórul járt, amikor a soroksári áruházban megrendelt és kifizetett bútorokhoz házhoz szállítást és otthoni összeszerelést kért, de ez nem jött össze.
Az Ikeát az említett eset után megkérdeztük a kudarcba fulladt projektről, akkor a cég azt közölte: "Annak érdekében, hogy szolgáltatásainkon javítsunk, a nyár folyamán belső folyamatainkat átalakítottuk és új szolgáltatót is választottunk. Az átállás nem volt gördülékeny, sajnos nem tudtuk kielégíteni több vásárlónk igényét az összeszerelés és házhoz szállítás kapcsán. Jelenleg folyamatainkat átgondoljuk és átszervezzük, türelmet és megértést kérünk minden vásárlónktól, akiket egyedi elbírálás alapján kárpótolunk."
Spéci termék
Az online bútorvásárlásról Szabó Ágnes, a soroksári áruház vezetője a Napi.hu-nak tavaly novemberben adott interjújában azt mondta, hogy a cég nem fél attól, hogy online kereskedelem felfutása és a webáruház elindítása feleslegessé tenné a meglévő három magyarországi áruházat. Szerinte ugyanis a bútor egy speciális termék, sokan szeretik kipróbálni, ez pedig az áruházak mellett szól.
Ugyanakkor Szabó Ágnes hozzátette azt is, hogy a vásárlói igények egyre gyorsabban változnak, nehéz megjósolni, milyen változások várhatóak, de hosszabb távon az online értékesítésnek fontos szerepe lesz. (Szabó Ágnes az interjúban azt is elárulta, mitől különlegesek a magyar vásárlók, erről itt olvashat részletesen.)
Az, hogy mennyire lesz fontos például a magyar piacon, az 2018-tól derülhet majd ki, amikor elindul az egész országot lefedő webshopos szolgáltatás.