Az újabb államosítást szeptember közepén jelentették be, de a vételárról a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. diszkréten hallgatott. A járműjavító kisebbségi tulajdonnal rendelkező munkavállalóival a vagyonkezelő azonban megosztotta az ügylet részleteit. A Dunakeszi legnagyobb munkaadójának számító vasúti járműjavítót 2,1 milliárd forintért vásárolták ki német tulajdonosától - írja a Népszabadság.
A Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. 2012-ben 7,9 milliárdos nettó árbevétel mellett 793 millió forintos, a tavalyi 6,2 milliárdos bevétel után pedig 260 millió forintot meghaladó veszteséget produkált.
A 2010-ben még úgy ezer saját és bérelt munkatársának kenyeret adó járműjavítónak most 370 dolgozója van. Ez önmagában is hatalmas csökkenés, de az igazi pofon, hogy a megmaradt munkatársak többsége heti kétnapos munkarendben jár dolgozni: az ötből három napot pihenőn van. Az elmúlt években ugyanis a Bombardier és a MÁV közös cége kevés megrendelést kapott. Az állami vasút szerint a németek, utóbbi szerint viszont a magyar partner nem hozott elég munkát.
A lap úgy tudja, hogy a Nemzeti Külgazdasági Hivatal szervezésében városi villamosai fejlesztésének és tesztelésének Dunakeszire telepítését tervező spanyol CAF S. A. egyértelművé tette: letelepedéséhez egymilliárd forint fejlesztésre lesz szükség a frissen államosított járműjavítóban.