A GfK közleményében kifejti: a háztartási kisgépek esetében szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez, csak a legkisebb kategóriák, például az olajsütők, kenyérpirítók, ételpárolók értékesítéséből származó forgalom esett vissza. Több kategória produkált kétszámjegyű növekedési ütemet, leginkább a szájápolási és az étel előkészítő termékek, illetve a vasalók járultak hozzá a piac értékbeli bővüléséhez, de a szőrtelenítő termékek, a hajvágók, a vízforralók, a kávéfőzők és a porszívók növekedése is jelentős. Az adatok szerint a harmadik negyedévben 6,4 milliárd forintot költöttek a fogyasztók ezekre a termékekre.
A háztartási nagygép szektor 17,5 milliárd forintos forgalmat generált a harmadik negyedévben, ami 4,4 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb forgalmat a hűtőszekrények értékesítése adta, az eladás mégsem tudta felülmúlni az előző év harmadik negyedévét. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok forgalma is csökkent. Kétszámjegyű növekedést ért viszont el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája.
A mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de a kétszámjegyű növekedés főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. A vásárlók főként a leginkább energiatakarékos modelleket keresik, az alacsonyabb energiatakarékos-besorolású gépek fokozatosan visszaszorulnak.