A MÁV szerint érdemes előre megtervezni az utazásokat a közlekedési társaságok menetrendi keresői segítségével. A változásokról ezen az oldalon tájékozódhatnak az utasok.
Az esztétikai felújítások mellett rendkívül fontos a pályaudvar infrastrukturális megújítása is. Éppen ezért június 19-től július 17-ig a Nyugati pályaudvart teljesen lezárja a MÁV, és megkezdődik az egész pályaudvart érintő átfogó karbantartás, mely miatt ideiglenesen szünetel a vonatközlekedés is. Az éves szinten – járványhelyzet időszakát leszámítva – mintegy 18 millió utast fogad a pályaudvar, éppen ezért a lezárást a vakáció időszakára időzítették, hogy minél kevesebb ingázó napi rutinját érintse a karbantartás, amelyet nem lehetne kivitelezni a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett.
Így alakul át a pályaudvar
A karbantartás részeként megvalósul számos korszerűsítési és komfortjavító intézkedés is: javítják a felsővezetéki hálózatot és a vágányokat, váltókat cserélnek, megújul az utastájékoztatás, megkezdődik az akadálymentesítés kiépítése, melyek eredményeként javul a berendezések működése, jelentősen csökken a meghibásodások, az üzemzavarok száma. Az elvégzett munkáknak köszönhetően megelőzhető lesz a sebességkorlátozások bevezetése. A vágányokon, a váltókon, a biztosítóberendezésen, a felsővezetéki hálózaton és a peronokon végzendő munkálatok jelentős mértékben javítani fogják a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint összességében a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát. Korszerűsítik a biztosítóberendezéseket, több mint három kilométer vágányt építenek át, vágánycserét végeznek mintegy 1600 méteren. A felsővezeték-hálózaton több mint 5 kilométeren cserélik a kereszttartókat és az azok alatti, 4200 darab iránysodronyt, 1400 darab porcelán szigetelő helyett pedig kompozit szigetelőket építenek be.
Korszerűsítik a tájékoztatótáblákat, két nagy táblás – Keleti pályaudvarihoz hasonló – LED falat telepítenek. A peronok aszfaltburkolatát 16400 négyzetméteren cserélik. Rendbe teszik a lépcsőlejárók mellvédfalának márványburkolatát, és a 11. és 12. vágány közötti két lépcsőlejárót. Új és felújított padokat, szemeteseket helyeznek a peronokra és a csarnokba. Továbbá a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett taktilis sávok is készülnek a következő hónapokban.
A vonatközlekedés változásai a Nyugati pályaudvar karbantartása idején
Az átfogó pályakarbantartás érinti az esztergomi, a szobi, a veresegyházi, a ceglédi, debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalak, valamint az S36-os jelzésű járatok utasforgalmát. A vasúttársaság javasolja az utasoknak, hogy utazásuk előtt tervezzék meg az útvonalat és az átszállásokat a megújult ELVIRA felületén vagy a MÁV applikáció menetrendi keresője segítségével. Amennyiben az esztergomi és váci vonalak térségéből a Volánbusz járatait választják, akkor az utazások megtervezésében segítséget nyújt a www.menetrendek.hu, valamint a www.volanbusz.hu/hu/menetrendek oldal is. A megváltozott célállomások, átszállási helyek miatt érdemes akár hosszabb eljutási idővel számolni főként a korlátozás kezdeti időszakában.
Volánbusz pótlójáratok és vasúti bérletek elfogadása
A Volánbusz elfogadja a vasúti bérleteket az általa üzemeltetett, számos autóbuszvonal valamennyi járatán, a bérleten szereplő települések viszonylatában vagy részviszonylatában.
A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest vasútállomások között a lezárás ideje alatt félóránként pótlóbuszok közlekednek elsősorban a Budapest—Veresegyház—Vác vonali vonatok és szobi vonali, nemzetközi EuroCity járatok menetrendjéhez illeszkedve.
A vágányzárhoz kapcsolódóan június 18-án 23 órától július 18-án hajnali 1 óráig egyes vasúti jegyeket és bérleteket elfogadnak a BKK kijelölt járatain, meghatározott viszonylatokon.
További részletek a MÁV oldalán olvashatóak.