Az Aegon a piacvezető lakásbiztosító, így aligha meglepő, hogy számukra elsősorban a lakásos ügyfelek megtartása, illetve megszerzése lesz a cél.

A Genertelnél jellemzően megmarad a tavalyi kedvezménystruktúra, ugyanakkor bevezetnek olyan kedvezményeket, amelyek az ügyfél jellemzőit közelebbről is képesek leírni - pl. foglalkozás, családi állapot.

A KÖBE-nél új kedvezmény lesz a tízéves tulajdonviszonyt díjazó tulajdonlásai kedvezmény, ahol a tíz évnél régebbi azonos gépjárműhöz tartozó tulajdonosokat igyekeznek majd megszólítani. A társaság új kiegészítővel is készül, ennek részleteit ugyanakkor még nem hozták nyilvánosságra.

A K&H Biztosító idén nem alakítja át jelentősen a kedvezménystruktúrát s új kereskedelmi kedvezményt sem vezet be - alapvetően a jelenleg is elérhető kedvezményrendszert viszik tovább 2013-ra.

A Posta Biztosító a 30-as korosztálynak és a szenioroknak (55+) kínál a korábbinál jelentősebb kedvezményt, de a korábbinál jobban járnak az állami vállalatok munkavállalói is.

Az Unionnál a 2013. évi kötelező biztosításokra is kiterjesztik a SuperShop programmal való együttműködést: a program részeként már a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás után is adnak SuperShop pontokat ügyfeleiknek.

A Waberer Biztosítónál új kedvezmény a casco-együttkötés, a jármű gyártmányára és korára adott kedvezmény.

Érdemes alaposan átvizsgálni a kínálatot

Árverseny helyett az extra szolgáltatások bővítésére épül az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kampány - véli a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. Szerintük idén az a biztosító tarol majd, amelyik minimális havi megtakarítás mellé a legtöbb hasznos kiegészítőt adja. Németh Péter, a 25 biztosítóval szerződött cég értékesítési és kommunikációs igazgatója elmondása szerint náluk már korábban is tucatnyi biztosító jelezte, hogy elsősorban a különféle kedvezmények, vagyis a biztosítási szolgáltatási tartalom növelése az idei cél. Németh azonban úgy véli, díjcsökkenés idén is lesz, de ez szerinte nem haladja meg az 5-6 százalékos átlagot, s a többség vélhetően nem is ez alapján fog biztosítót választani. Ennek ellenére érdemes alaposan tanulmányozni a kínálatot, s összehasonlítani a korábbi, s az új díjakat, mert kellemetlen meglepetés érheti a figyelmetlen, passzív autósokat. Elképzelhető ugyanis, hogy egyes kategóriában - például az e-kommunikációt igénybe vevők vagy bizonyos bónuszfokozatban - éles árverseny lesz, s kiderülhet, hogy az ezekbe a szegmensekbe tartozóknak kifizetődő lesz biztosítót váltani.