A 2016-os Global Consumer Banking kutatása idézi Seregdy Tamást, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatóját, aki szerint a klasszikus pénzintézetek előtt álló legnagyobb feladat, hogy visszaszerezzék ügyfeleik bizalmát.
A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében az EY Global Consumer Banking kutatása szerint a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt.
Jönnek az alternatívok
A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.
Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a fintech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.
Mit lépjenek a bankok?
A helyzet még nem kritikus a bankok számára, de gyors cselekvésre lehet szükség - véli Seregdy Tamás, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatója. A klasszikus pénzintézetek előnnyel indulnak az alternatív szolgáltatókkal szemben, hiszen kialakult ügyfélbázisra és fiókhálózatra építhetnek.
A bizalom visszaszerzéséhez ugyanakkor ismét be kell bizonyítaniuk partnereik számára, hogy nemcsak a pénzüket kezelik megfelelően, hanem képesek arra, hogy támogatást nyújtsanak életük olyan fontos döntéseiben, mint a lakásvásárlás, vagy a gyerekvállalás pénzügyi megtervezése. Emellett fontos, hogy - a fintech cégekhez hasonlóan vagy azokkal összefogva - folyamatosan megújítsák termékkínálatukat, és letisztult, átlátható, személyre szabható szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleiknek.