A Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. lett a fővállalkozója a kormány által nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánított, csepeli szabadkikötő fejlesztésének - derül ki az uniós közbeszerzési tájékoztatóból (TED). A cég ugyanis október 20-án megnyerte a Mahart-Szabadkikötő Zrt. közbeszerzését, amit a kikötő intermodális és kapacitásbővítő fejlesztése első ütemének tervezésére, kivitelezésére és próbaüzemének lefolytatására írt ki. Az előzetesen becsült árnál 317 millió forinttal drágább, nettó 3,314 milliárd forintos ajánlattal nyert. A másik ajánlattevő a Strabag Általános Építő Kft. volt.
A Közlekedés operatív program (Közop) keretében uniós támogatással finanszírozott beruházást - a kiírás szerint - 11 hónap alatt kell megvalósítani. A vízi fejlesztés részeként többek közt két hajóállást kell építeni, a partfalat 170 méteren alkalmassá tenni a kikötésre, valamint vasúti sínek cseréje és útépítés lesz a feladat.
A NIF-nél is befutottak
A Közgép és a Strabag két új munkát nyert el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től. A tenderek eredményéről szeptemberben, illetve októberben döntöttek, ám az eredményt csak novemberben tették közzé a TED-en. Ezekből kiderül, hogy a két cég erősítheti meg a 68-as főút egy 8,3 kilométeres, Kéthely körüli szakaszán a burkolatot nettó 2,499 milliárd forintért, valamint építheti meg a 813-as főúton, az M1 autópálya Győrszentiváni csomópont és a Győr keleti iparterület déli körforgalom közötti szakaszát nettó 4,665 milliárd forintért (itt a szerződés előzetesen becsült értéke 3,11 milliárd forint volt). A fejlesztéseket a Közop keretében uniós támogatásból finanszírozzák.
A BKK-nál is
A Budai fonódó villamosközlekedés kialakításában is részt vesz a Közgép a Strabaggal, valamint a Swietelsky Vasúttechnika Zrt.-vel együtt, összesen nettó 11,975 milliárd forintért. A BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. budai észak-déli villamoskapcsolat kiépítésére kiírt közbeszerzésén a Bem rakparti ág, illetve a Széll Kálmán téri ág kivitelezését is ez a három cég nyerte meg, az előbbit nettó 4,158 milliárdért, az utóbbit 7,817 milliárd forintért. A BKK a tender eredményéről júniusban döntött, az erről szóló tájékoztató októberben jelent meg a TED-en. Ezek költségeit is uniós támogatás terhére számolják el.