Többek közt karácsonyi dekorációs termékek mellett évek óta a műfenyő számít slágerterméknek a Praktiker 19 magyarországi üzletében. A lánc még a tavalyi évhez képest is bővítette választékát műfenyőből, mert egyre népszerűbbek, egyszerűen és gyorsan felállíthatóak. A műfenyőket mintegy 600 és 70 ezer forint között kínálják alapvetően zöld és hófehér színben. A legdrágább műfenyőkről csak tapintás után lehet megmondani, hogy nem a természet alkotta őket.
A Praktiker tapasztalatai szerint az utóbbi 3-4 évben alapvetőn megváltoztak a fogyasztói szokások a karácsonyi időszakban. Már nem csak egy vágott, vagy élő fenyőfa, esetleg egy műfenyő felállítása és díszítése a szokás a magyar otthonokban, hanem a lakások, házak feldíszítése, dekorálása.
Átalakult a barkácsáruházak kínálata
A barkácsáruházak ennek megfelelően alakították át kínálatukat. Hiába fogy ugyanis jól ajándékcikknek a szerszámkészlet a férfiak számára, a vásárlók döntő többsége otthonszépítési és dekorációs termékekre vágyik. A kültéri dekoráció sem csak fényfüzéreket jelent ma már, hanem a kertek, teraszok különböző lámpásokkal, kerámia figurákkal való feldíszítését, vagy dekorációs fa felállítását, ami sok száz led-lámpával áraszt hangulatot.
A karácsonyi dekorációs termékek anyagai között megjelent a fém, a fa, az üveg, a kerámia és a textil is. A slágerszínek közül továbbra is a klasszikus színek - az arany, az ezüst, a piros árnyalatai - a kedveltek, amelyeket kombinálnak a gyártók. A szezonális termékeken kívül a háztartási árura, a lakástextilre, bútorokra nő meg a kereslet, ajándékötletként pedig a barkácsosztályok férfiasabb árucikkei, például a kisgépek, szerszámkészletek a kelendőek. A november 27-i Black Friday-hez a Praktiker is csatlakozott - jelezték.
(fotó: Marcali Gábor)