Mennyiségben 1, értékben 4 százalékkal nőtt a hazai sörforgalom tavaly a 2016-os évhez képest. A boltokban eladott mennyiség a teljes forgalom 67 százaléka, a 2500 négyzetméternél kisebb területő áruházláncok és diszkontok részesedése 46 százalék.
A lap a Nielsen piackutató adatai alapján azt írja a fogyasztás legnagyobb részét (90 százalékot) a hagyományos sörök, 7 százalékot az ízesített, 3 százalékát a félbarna, búza- és kukoricasörök fedik le. A márkák között toronymagasan vezetnek a magyar sörök, a forgalmuk az 50 százalékot is meghaladja, de feljövőben vannak a cseh termékek is. Ízlésben annyi változott, hogy a magyarok rákaptak a kézműves és a magas minőségű, drágább prémium termékekre. A sörfogalom megközelítette 2017-ben a 140 milliárd forintot.
A Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok az idén további 5-7 százalékos bővülést várnak. Bíznak a foci vébében és a hosszú meleg nyárban. A Spar és a Tesco a forgalmi adatokat is ismertette, eszerint előbbinél a teljes fogyasztás 35, utóbbinál 40 százaléka realizálódik a nyári hónapokban. A Tescónál ráadásul egyre népszerűbbek a kézműves termékek, de ezek részesedése még csekély - a trendet már a kisebb sörfőzdék is érzik.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.