A Napi.hu januári cikkében foglalkozott napjaink legsikeresebb rockzenekara, a Tankcsapda tagjaihoz köthető vállalkozásokkal. A Céginfo.hu adataiból kiderült, jól teljesítenek a cégek, többségük nyereségesen működik. Akad köztük olyan, amely EU-támogatást nyert, s két társaság sikeresen szerepel a Nemzeti Kulturális Alap pályázatain is.
A zenekart támogatja a Mol Nyrt., a Soproni sör gyártója és az Opel magyarországi forgalmazója, valamint - a Tankcsapda honlapja szerint - az állami médiumokat koordináló Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). Lapunk megkereste az MTVA-t, hogy mire terjed ki és mekkora értékű ez az együttműködés, választ a cikk megjelenése után kaptunk az MTVA sajtóosztályától.
Az MTVA tájékoztatása szerint az alap és a Tankcsapda Music Kft. között kifejezetten "támogatási szerződés" nem jött létre. A felek között 2014-től van együttműködés, amely egy térítésmentes szerződést jelent a Tankcsapda 2014. december 27-ei 25 éves jubileumi koncertjének a felhasználási jogairól (koncertfelvétel és dvd-többszörözés). E szerződésben a hanganyagokat legkésőbb 2015. január 30-ig kellett átadni az MTVA részére - írta válaszában az alap sajtóosztálya. (Az állami média internetes oldalairól kiderül, a jubileumi koncert felvételét két részben tavaly levetítette a köztévé. Az MTVA közös klipet is készített a Tankcsapdával, s az együttes rendszeres vendége a Petőfi tévének.)
Barter jellegű szerződéseket kötöttek
A Tankcsapda zenekar 2014-es új albumának 2014. október 14-ei bemutatására 980 000 forint plusz áfa szolgáltatási értéken kötöttek szerződést (ez 2014. december 31. napjáig volt hatályos). A megállapodás barter jellegű, azaz a Tankcsapda Music Kft. által megrendelt reklámszpotok sugárzásának ellenszolgáltatásként médiamegjelenést, hirdetési felületet biztosított az MTVA vagy az MTVA által kijelölt harmadik személy részére, az MTVA szolgáltatásának értékével megegyező értékben.
A 2015. október 8-án kötöttek egy másik szerződést, az "Urai vagyunk a turnénak" címmel megvalósuló reklámszpot bemutatására, 600 000 forint plusz áfa értékben. Ez a szerződés is barter jellegű és határozott tartamra, 2015. december 31-ig szólt - írta válaszában az MTVA.
Végül a "Jubileum 25" kiadvány reklámszpot bemutatására vonatkozó szerződéses együttműködés 300 000 forint plusz áfa értékben valósul meg, és határozott időre, 2015. november 1-jétől 2016. december 31-ig tartó időszakra vonatkozik. A szerződés szintén úgynevezett médiabarter, amelyen túlmenően a Tankcsapda Music Kft. vállalja, hogy külön szerződésben harmadik személy további 3 millió forint értékben reklámidő szolgáltatást rendel meg a Petőfi Rádióban - tudtuk meg az MTVA-tól.