A Magyar Turizmus Zrt. még májusban hirdetett két gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást belföldi és külföldi médiafeladatokra. Mindkét tenderre csak egy-egy ajánlat érkezett, az ajánlattevőkkel milliárdos szerződést írtak alá - tudta meg a Kreatív.
A külföldi megbízásért - médiastratégia alkotás, médiatervezés és -vásárlás - a Mediaedge:cia Hungary Média Ügynökség Kft. indult, és 24 hónapra szerződtek vele nettó 1,575 milliárd forint értékben.
A belföldi feladatokra szóló tenderen az egyedüliként induló - a kormányzati tendereken is sikeresen szereplő, az első Orbán-kormány alatt MFB-vezér Patonai Péter többségi tulajdonában lévő - IMG Inter Média Group Kft. nyert, és ezzel a céggel is két évre írtak alá szerződést, amelynek összértéke ugyancsak nettó 1,575 milliárd forint.
Az IMG 2010 áprilisában már kapott megbízást a turisztikai szervezettől, és a Mediaedge:cia is dolgozott már együtt külföldi feladatokon a Magyar Turizmussal, például a Budapest Winter Invitation (BWI) kampány médiafeladatait ők látták el.
A szervezet a médiafeladatok mellett kreatívfeladatokra is keresett partnert, az Itthon.hu oldalon közzétett közbeszerzési szerződések között az olvasható, hogy azt a tendert a HG 360 Reklámügynökségi Kft. nyerte el (amely a Hamu és Gyémánt lapot is kiadó cégcsoport tagja), a cég a közelmúltban szintén több állami megbízást nyert el.