Az új szabályozás értelmében a cégeknek március 31-ig kell eldönteniük, hogy regisztrálják-e automatáikat, azaz akarják-e azokat a jövőben is működtetni vagy sem. Társaságunk jelenleg még elemzi az új helyzetet - mondta Mucska Péter, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok vezetője az Index.hu-nak, amikor arra kérdeztek rá, hogy a Coca-Cola automataüzemeltetéssel foglalkozó cége, a Vendit hogyan fog reagálni az új adójogszabályra. Utóbbi az automataüzemeltető cégeknek jelentős kiadásokat okozva az elektronikus kasszákhoz hasonlóan összekötné az automatákat saját szervereivel.
Cikkünk eredeti verziójának élesítése után jelezte a cég, hogy az Index eredeti híradásából kimaradt, hogy Mucska szerint "helyes iránynak gondoljuk az automatás szektor nagyobb átláthatóságát célzó kormányzati törekvéseket, cégünk a jövőben is működtetni fogja automatáit Magyarországon".
A rendelet miatt valószínűleg drágulni fog a kávé az automatákban, és csökkenni is fog a gépek száma is. Olyan cég is van, ahol még nem biztos az áremelés, máshol viszont új embert felvételét tervezik az adminisztrációs teher növekedése miatt.
A rendelet értelmében a cégeknek automatánként 30 ezer forint regisztrációs díjat kell befizetni a NAV-nak, amit a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása alapján bele lehet majd számítani az adatszolgáltató egység árába. Az online egységnek pedig biztosan lesz havi adatszolgáltatási díja a jelenlegi pénztárgépekhez hasonlóan.
Négy-öt nagy multi, 10-15 nagyobb magyar cég és a 200-300 kisebb vállalkozás között oszlik meg a magyar piac: ezek a vállalatok mérettől függően máshogy reagálhatnak majd, tehát nem ugyanakkora mértékben emelnek majd árat, vagy vonnak ki a piacról automatákat. A Coca-Cola a multik közül az egyik, a cég válasza alapján pedig úgy tűnik, hogy a nagyobb piaci szereplőknek komoly terhet jelenthet a változtatás.