Az E.on tájékoztatása szerint a hivatal az eljárási rend szerint jogosult más szolgáltatóktól ajánlatokat bekérni az elsősorban lakossági ügyfeleket magában foglaló ügyfélkör átvételére, és azok alapján kijelölni azt az új társaságot, amely a jövőben az érintett lakossági ügyfélkör számára a gázszolgáltatást biztosítja.
Amennyiben nem érkezik ajánlat, a hivatal jogosult az új szolgáltató kijelölésére. A folyamat nem érinti a csoport árampiaci ügyfeleit és nem érinti a gáz versenypiaci ügyfeleit sem, számukra a vállalatcsoport az eddigiek szerint biztosítja a szolgáltatást.
A cég döntése része annak a stratégiai portfolió-átalakítási folyamatnak, amelyet tavaly indított a vállalatcsoport a fenntartható működés, a minőségi, értéknövelő és biztonságos szolgáltatás érdekében.
Az E.On a jövőben az energiaellátást biztosító korszerű hálózatok további fejlesztése és kiemelten biztonságos üzemeltetése mellett új, innovatív energetikai megoldások kidolgozására és bevezetésére fókuszál. Ezen belül kiemelt hangsúlyt fordít a kis-, közepes- és nagyvállalati ügyfélkör áram- és gázellátására, az ügyfelek speciális igényeire kidolgozott energetikai megoldásokra, valamint az energiaipar nemzetközi innovációinak hazai bevezetésére. A cég egyetemes gázszolgáltatásra jogosult ügyfélkörének átadás-átvételi folyamata az érintett ügyfeleknél a szolgáltatás minőségét nem érinti.
Az vállalat gázpiaci lakossági ügyfelei kapcsolatban maradnak az E.On munkatársaival, mert területileg illetékes rendszerüzemeltetőként továbbra is a cég helyi leányvállalatai végzik egyebek mellett a hálózat karbantartását, fejlesztését, illetve a mérőórákhoz kapcsolódó egyéb feladatokat is.