Magyarországon először alkalmazzák a Királyegyházán épülő cementgyár kivitelezésénél azt a technológiát, amelynek során a töltések belsejébe, útpályák, repülőtéri burkolatok, vasúti pályaszerkezetek, de különösen hideg folyadékokat tároló tartályok alá  polisztirolt építenek be. A cementgyárnál egy 30 és egy 70 méteres, 2−5 méter magas, 7 méter széles támfal mögötti földtöltés könnyítésére volt szükség − mondta lapunknak Kruchina Sándor, a polisztirol hőszigetelő anyagokat gyártó Austrotherm Kft. szakértője.

A gyorsan beépíthető elemek a nem kellően teherhordó talajok, töltések, gátfalak, autópályák önsúlyának csökkentésére használhatók. A polisztirolhabok súlya százada a hagyományos töltésanyagokénak. Kruchina szerint a külföldi tapasztalatok alapján kedvezően alakul az elemek élettartama is, Norvégiában eddig nem tapasztaltak minőségromlást 20 évvel ezelőtt föld alá helyezett tömböknél.