Mindez azért merült fel, mert sokan úgy vélik, a kormány a blokád lehetősége miatt engedi, hogy a taxisok céges és magánszemély ügyfeleket is szállítsanak. Ez a kata módosításáról szóló törvény sarokpontja, ami miatt sokaknak más adózási formát kell választania.
A katás kedvezmények mellett az Országos Taxis Szövetség az áfatörvény korrekcióját is kezdeményezte az érintett minisztériumnál – mondta a szakember a rádiónak.
Első pillanatban sokan félreértették a rendeletet, azt gondolva, hogy a kata új szabályaival párhuzamosan az áfarendelet is módosulni fog, de ez nem így van.
- tette hozzá.
A szövetség arra kérte a tárcát, illetve a gazdasági kamarákat, hogy szülessen javaslat az alanyi áfamentes határ emelésére, ami eddig – a kisadózó vállalkozók tételes adójához hasonlóan – 12 millió forint volt. Hasonlóra egyébként már volt példa.
Metál Zoltán magyarázata szerint erre azért van szükség, mert a nagy értékű autók és azok fenntartási díjai, illetve a magas biztosítási díjak miatt – a 35 százalékos hatósági tarifaemelés mellett – az árbevételek nőttek, ami nem összekeverendő a keresetekkel.
Így aztán a taxis vállalkozók könnyen eljuthatnak a 12 milliós határra, ahol "meg kell állítaniuk" a vállalkozást, máskülönben beleesnének az áfafizetési kötelezettségbe, ami értelmében 27 százalékot kellene fizetniük minden egyes megtermelt forint után.
Nagyon pozitív visszajelzést kaptak az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnökétől, megerősítve a szövetség számára, hogy a döntéshozók értik a problémát, ezért kezdeményezik az Európai Unióban a módosítás előterjesztését.