A munkatársak sokkal jobban bírják a home office-t, mint a vezetők - derült ki az Erste Bank felméréséből. Eszerint felelősebb beosztásban nem önmagában a csapat irányítása vagy esetleg a közvetlen kontroll hiánya jelenti a gondot, hanem a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése nehezebb, mint rendesen. A vezetők ezen kívül jobban hiányolják a személyes interakciókat és a kollégákkal való közvetlen kapcsolatot is.
Az Erste Bank rögtön a veszélyhelyzet kihirdetése után jelrendelte munkavállalóinál a kötelező otthoni munkavégzést ott, ahol erre lehetőség volt. A bank székházának átalakítása kapcsán tavaly továbbfejlesztette home office kompetenciáját, munkatársait laptokokkal látta el és kialakította azon folyamatokat, amelyek lehetővé teszik a zökkenőmentes otthoni munkavégzést. Így a pénzintézet több mint kétezer fős székházában a kijárási korlátozás alatt összesen kétszázan dolgoznak, de a fiókhálózatban is igyekeztek csökkenteni a személyes megjelenések számát, például váltott műszakokban dolgoznak a munkatársak, ahol ez nem megoldható rövidebb ideig vannak nyitva a fiókok.
Az önkéntes, névtelen online kérdőívet kitöltő közel kétezer munkatárs kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a munkaidejének nagyobb részét otthon töltötte, míg mindössze egy százalék válaszolta azt, hogy nem tudott dolgozni a veszélyhelyzet alatt. A többségében otthon dolgozó válaszadók több mint harmada tízes skálán tíz pontot adott arra, mennyire komfortos a számára a távmunka, míg további mintegy 50 százalékuk adott legalább hét pontot erre a kérdésre. A vezetőknél ugyanakkor mások voltak az arányok: "csak" a negyedük volt maradéktalanul elégedett, és a körükben magasabb volt az önmagukat kényelmetlenebbül érzők aránya is - adta hírül a bank.
A legnagyobb problémát maga a vírus okozta - a válaszadók fele jelölte meg azt a három legnagyobb nehézség egyikeként, hogy nem tudja, milyen hatással lesz a pandémiás helyzet az ő életére. További gondként a munka mellett a gyermekek felügyeletének megoldását, illetve a társas kapcsolatok mellőzését jelölték meg sokan, de a kollégákkal folytatott nehézkesebb kommunikáció és az infrastruktúra (a megfelelő berendezés, szék, nagyobb monitor) hiánya is zavarta a válaszadók ötödét.
A vezetők számára a többieknél nagyobb gondot okozott, hogy nehéz összeegyeztetni az otthoni feladatokat a munkaköri elvárásokkal, hiszen nagyobb arányban jelölték meg problémaként a gyermekek felügyeletének kérdését és azt is, hogy nehéz rendszert vinni az életükbe az új helyzetben. A vezetők ugyanakkor elégedettek voltak a csapatukkal, kétharmaduk szerint teljesen sikerült úgy kialakítani a folyamatokat, hogy hatékony legyen a működés és 98 százalékuk szerint a csapatuk jól kezeli a kialakult helyzetet.
Eközben azok a fiókhálózati dolgozók, akik a vészhelyzet idején is bejárnak, kevésbé aggódnak amiatt, hogy pandémiás probléma átalakítja az életüket. A többség számára az a legfontosabb, hogy az új helyzetben is működtetik a hálózatot - harmaduk kifejezetten büszke erre -, és alig 5 százalékuk aggódott leginkább a saját egészsége miatt - közölte a pénintézet.