Eleve emelkedő pályán volt a mobilbankolás és a fizetés, a koronavírus-járvány pedig még rátett egy lapáttal - derül ki a K&H Bank adataiból.
Az aktív mobilbankos ügyfelek - vagyis azok, akik havonta legalább egyszer belépnek a felületre - száma idén januárban és februárban is több mint 33 százalékkal nőtt éves összevetésben, a múlt évi 60 százalék után.
A mobilbankon keresztül forintban történő utalásoknál látványos emelkedést hozott a március, részben a mobilbankolás térnyerése és a koronavírus-járványhoz köthető változások miatt, amelyek a készpénzt háttérbe szorították. A tendencia pedig folytatódhat.
A jelenlegi rendkívüli helyzetben számos digitális megoldás használatát javasolhatjuk ügyfeleinknek a személyes ügyintézés helyett - mondta el Árva András, a belga tulajdonú nagybank lakossági ügyfelek szegmens marketing főosztályvezetője. A K&H 450 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkezett 2019 végén, ez a szám mostanra 480 ezerre emelkedett. Közülük 410 ezren regisztrált mobilbank-felhasználók.
Tavaly napi átlagban a K&H mobilbankosai több mint 15 ezer alkalommal indítottak fizetési tranzakciót. Majd ez a szám idén januárban több mint 17 ezerre, februárban pedig 18 ezer fölé nőtt, márciusban pedig megközelítette a 23 ezret.
A szolgáltatások közül a legnagyobb növekedést a csekkbefizetések produkálják. Márciusban napi átlagban 90 százalékkal több csekkbefizetést indítottak mobilról, mint februárban, a múlt évi napi átlaghoz képest 158 százalékos a növekedés. E mellett a mobiltelefon-feltöltés és a kártyalimit változtatása számít népszerű szolgáltatásnak.