A válaszadók több mint a fele játszott már valódi tétben valamilyen szerencsejátékot, a pandémia alatt 23 százalékuk próbálta ki az online játékokat, mint új szórakozási lehetőséget – derül ki a Vegas.hu piackutató applikációval készített kutatásból.
A szerencséjüket próbára tevők közül a többség a férfiak közül került ki, 64-36 százalékos eloszlásban. A felmérés egyik alapvető tapasztalata, hogy a megkérdezettek javarésze egészséges keretek között gondolkodott az online szerencsejátékról, még a pandémia ideje alatt is. A több mint 1000 fő válaszát tartalmazó mintából kiderült,
Arányait tekintve a legtöbb játékos a 30-39 éves korosztályból kerül ki, a legnagyobb elköteleződés (61 százalék) leginkább itt jellemző. Az iskolai végzettség tekintetében a diplomás válaszadók csaknem kétharmada játszott már, míg a legfeljebb 8 általánost végzettek kevéssé ugranak a szerencsejátékra, csak 37 százalékuk próbált ki valamilyen szerencsejátékot.
A pandémia alatt, akik kipróbáltak bármilyen online játékot, legnagyobb arányban a fővárosban élnek. A minta alapján elmondható, hogy a fővárosiak 57 százaléka játszott már, de a megyei jogú városok, városok és községek lakói tekintetében is a megkérdezettek több mint fele az online játékosok közé tartozik.
Védik is a játékosokat
A földi és online kaszinók egyaránt kidolgozott rendszerrel segítik játékosaik védelmét, már a regisztrációt követő validációs folyamat során komoly követelményeknek kell megfelelni. Ilyen a személyazonosság ellenőrzés fokozott ügyfélátvilágítás keretében, az életkori követelményekre való figyelmeztetés és játékosvédelmi zöld szám, amely egy felügyelet által üzemeltetett, a hét minden napján 0-24 óra között ingyenesen hívható telefonszám, továbbá a sérülékeny játékosok adatbázisának szűrése. Amennyiben a regisztrálni kívánt felhasználó megtalálható az adatbázisban, úgy belépését automatikus megtagadják, egyúttal tájékoztatásban részesül a védelme érdekében.A különböző generációk között a legmagasabb játékra való hajlandóság főleg az Y és az X generációban mutatkozik, a Z generáció 2/3-a nem próbált még semmilyen játékot, a baby boomers korcsoportnak pedig több mint a fele játszott már online.