Nagyjából egységes protokollt követnek a hazai bankok, hogy megóvják munkatársaikat és ügyfeleiket a koronavírus-járványtól. A pénzintézetek csoportszintű vagy saját tervet követnek, vagy szorosan követik a Magyar Bankszövetség által kiadott ajánlásokat - derült ki a Bank360.hu-nak adott banki válaszokból. Természetesen a bankok folyamatosan tartják a kapcsolatot a szakszolgálatokkal, a fiókokban, telephelyeken fertőtlenítőket helyeztek ki, fokozták a takarítások számát és korlátozzák a külföldi üzleti utazásokat, kisebb és nagyobb létszámú megbeszéléseket, rendezvényeket.
Az Erste Bank külön kiemelte: munkatársait laptokokkal látta el és kialakította a zökkenőmentes otthoni munkavégzést lehetővé tévő folyamatokat. A bank munkatársainak jelentős része képes otthonról is ugyanolyan hatékonyan ellátni feladatát, mintha bent ülne az irodában. Hasonlóról számolt be a Gránit Bank is: a rendszerek mintegy 80 százaléka alkalmas a távoli, biztonságos üzemeltetésre.
Több bank megkezdte az ügyfelek felszólítását, hogy lehetőség szerint kerüljék a bankfióki látogatás, így tett az UniCredit Bank, a Takarékbank és a Budapest Bank, a Magnet Banknál a fiókok már csak rövidített nyitvatartással üzemelnek, az MKB Bank pedig holnaptól szünetelteti a nyitvatartást a Váci utcai fiókjában. A bankok azt tanácsolják, hogy az ügyfelek inkább elektronikus csatornákon intézzék a banki ügyeiket és csak a legszükségesebb esetben keressék fel személyesen a fiókokat.
Az ügyfelek vírusra adott reakciójára vonatkozó kérdésekre a legtöbb bank nem válaszolt, amelyek viszont igen, ott szűk kommentárban jelezték, hogy egyelőre nem tapasztalnak ügyfélpánikot.