Mivel a koronavírus-járvány terjedése miatt folyamatosan nő a hatósági házi karanténnal érintett háztartások száma, a Magyar Posta Zrt. úgy döntött, hogy a hatósági házi karanténnal érintett címeken mellőzi a személyes kézbesítést, és egyben egy új kézbesítési rendet alakít ki - jelentette be a posta.
Azon címeken, ahol a piros, karanténra figyelmeztető felirat van, a személyes átadást igénylő küldemények kézbesítését a karantén megszűnéséig felfüggesztik. Ez azt jelenti, hogy az ajánlott, a tértivevényes és értéknyilvánításos levelek valamint a hivatalos iratok, valamennyi utalvány (nyugdíj, kifizetési és külföldi) illetve a csomagok érkezése esetén e küldeményeket nem kézbesíti a karantén ideje alatt, de ez időszak alatt a karanténban nem érintett jogosult átvevők a kézbesítési ponton átvehetik azokat. A küldemények kézbesítését a karantén lejáratát követően kísérli meg a posta a szokásos szabályok szerint, és sikertelen kézbesítés esetén őrzi azokat átvételig, de legfeljebb a letéti idő utolsó munkanapjáig.
A kézbesítő a karantén ideje alatt a közönséges levélküldeményeket a levélszekrénybe kézbesíti, illetve tájékoztatót is tesz mellé, mely a karanténra vonatkozó kézbesítési szabályokat ismerteti.
A Posta úgy döntött, hogy keddtől a nyitvatartás első órájában elsőbbséget biztosít a kiszolgálásban a 60 év feletti, a járvány miatt fokozottan veszélyeztetett állampolgárok számára. Ez azt jelenti, hogy a reggeli nyitást követően a postai dolgozók az érkező 60 év feletti ügyfeleket előre veszik a kiszolgálásban.
A cég március 25-től átmenetileg csökkentett erőforrással biztosítja telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét, ezért arra kéri az ügyfeleket, hogy az Ügyfélszolgálat elektronikus csatornáit részesítsék előnyben (emailcím, online űrlapok), ezekre a csatornákra többleterőforrást csoportosított.
A postai csekkbefizetés pedig helyett használják az iCsekk alkalmazást, az applikációban a csekkeken lévő QR-kód beolvasásával könnyen és gyorsan befizethetők a csekkek.