A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A nyertes feladata az új vasúti összekötő alagút létesítéséhez megalapozó tanulmányok, környezeti hatásvizsgálat és környezetvédelmi engedély megszerzése.
A vizsgálattal érintett projekt műszaki tartalma a következő: a fejpályaudvarokat összekötő új, mintegy 5 kilométer hosszú két egyvágányú vasúti alagút épül, az elővárosi és távolsági személyforgalom lebonyolítására, óránként 80 kilométer sebességre méretezve.
A Kelenföld - Nyugati pályaudvar szakaszon - az előzetes tervek szerint - két új megálló létesülne, egy négyvágányú mélyállomás a Vérmező/Széll Kálmán tér térségében és egy kétvágányú megállóhely a Sashegy (Villányi út) vagy a Naphegy (Hegyalja út/Mészáros utca) térségében, valamint egy hat vágányú mélyállomás épülne a meglevő Nyugati pályaudvar alatt.
A nyertessel február 7-én kötött szerződést az ajánlatkérő. Indult még a közbeszerzésen az Utiber Közúti Beruházó Kft. is.
A Napi.hu tavaly októberben írt arról, hogy ha megépül a Duna alatt a négy és fél kilométeres vasúti alagút, eltűnik a Déli pályaudvar a föld felszínéről, értékes területek szabadulhatnának fel itt is és a Nyugati pályaudvar környékén is - mondta Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio "Vasút a Duna alatt" konferenciáján.