A gödöllői HÉV és az M2-es metróvonal összekötése az első projekt, amit forráshiány okán átad a fővárosi önkormányzat a kormánynak - írja a Népszava. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) múlt heti ülése után Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár bejelentette, hogy a kormány örömmel átvállalja a budai fonódó második ütemét, a belvárosi Duna-partok megújítását, a biodóm befejezését és a gellérthegyi sikló megépítését (ha már egyszer a főváros bevonása nélkül alakítják át a Citadellát). Sőt, ha a városvezetés kéri, akkor a Lánchíd rekonstrukcióját is magukra vállalják.
A Karácsony Gergely főpolgármester vezette Budapestnek a HÉV-ügyről nem esett nehezére lemondani, a projekt megvalósítása ugyanis jelentős forrásokat foglalna le, az átadás politikai haszna csak nagyon sokára gyűjthető be, ráadásul több sebből is vérzik a terv. - A két eltérő üzem összekapcsolása bonyolult szakmai és igen költséges megoldás, nem véletlenül őrlődik immáron egy évtizede az önkormányzati malmokban - mutat rá Nemes Gábor (DK), a BKV Igazgatóságának tagja, XVI.kerület képviselő.
A HÉV-vonalakat a Tarlós István vezette főváros néhány éve állami tulajdonba adta, jelenleg a MÁV-csoport egyik cége üzemelteti, míg a metrók a fővárosi tulajdonú BKV-hoz tartoznak. De műszaki szempontból is nagy a különbség. Eltérő például a szerelvények padlómagassága, a vontatási feszültség, a biztosító berendezés és vonatbefolyásoló rendszer. Egyedül a sínpárok szélessége ugyanaz.
Ha a felszínen valósítják meg, akkor ehhez már a Pillangó utcai megálló után meg kell emelni a metróvonal szintjét, ráadásul úgy, hogy közben át kell vinni a másik oldalra, utána pedig Rákosfalva megállóig a lakótelepi házak mellett egy emelet magasságban haladna el. A téren pedig egy magasvasúti megállón lehetne átszállni. A föld alatti összekötés jobb, de bődületesen költséges, ami nehezen lesz alátámasztható a forgalmi adatokkal.