Jamniczky Zsolt az MTI kérdésére elmondta: e kombinált szolgáltatás elindításához a jogszabályi és a tarifális háttér kialakítása, valamint a műszaki tartalom kidolgozása szükséges. Az ügyfeleknek csomagban kínálnák a szolgáltatást például kedvezményes tarifákkal, hűségakciókkal - tette hozzá.
Megemlítette, hogy az utcai töltők jelenleg ingyenesek, mert nincs meg a jogszabályi háttere a különböző szolgáltatók által telepített töltőkön vételezett áram elszámolásának, ahogy például a mobiltársaságok közötti roamingdíjaknál létezik.
Jamniczky szerint a cég jelenleg száznál kevesebb közterületi töltővel rendelkezik, de év végéig több mint száz gyorstöltőt telepítenek az ország összes Aldi üzletéhez, de ezeken kívül is tervezik városi töltők üzembe helyezését. A Székesfehérvárra telepített öt töltőállomással a város - a darabszámot tekintve - első a megyei jogú városok között, az egy főre jutó töltők számában pedig megelőzi Budapestet is - jegyezte meg.
Cser-Palkovics András polgármester (Fidesz) jelezte, hogy az új töltőkkel együtt közel húsz töltőpont van már a városban, ami nagyban hozzájárulhat az elektromos autózás térnyeréséhez Székesfehérváron. Azt is megemlítette, hogy hétfőn a kormánytól - a többi megyei jogú várossal együtt - 30 millió forintos támogató nyilatkozatot kaptak további elektromos autók beszerzésére, így öt darabot számláló e-autó flottájukat tovább bővíthetik.
Az E.ON Hungária csoport éves nettó árbevétele 2017-ben 401,2 milliárd forint volt az előző évi 395 milliárd forint után. A társaság több mint ötezer főt foglalkoztat és Magyarországon összesen 2,6 millió ügyfele van.