A Spar is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, ennek keretében arra ösztönzi vásárlóit, hogy válasszanak közeli lejáratú termékeket. Az áruházlánc tapasztalatai szerint sokan "hátulról" kezdik a vásárlást, azaz a polcokon a legutolsó terméket választják, mert annak távolabbi időben van a minőség megőrzési ideje, így a fogyasztó úgy gondolja, hogy időt nyer az élelmiszer elfogyasztásához.
Az áruházi plakátkampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a későbbi dátum választása többnyire élelmiszerpazarláshoz vezet. Ha ugyanis mindenki a távolabbi időpontot választja, akkor a termékek egy jelentős része a polcokon marad, s hiába a készletkisöprő árakció, a sok lejárt élelmiszer végül a hulladékok között landol.
A probléma nem új keletű, ezért a SPAR már évek óta a megmaradt élelmiszereket - amennyiben alkalmasak arra - állatvédelmi alapítványoknak, egyesületeknek adja át.
Egész Európában fontos
Az Európai Hulladékcsökkentési Hét egy minden év november utolsó hetében megrendezésre kerülő kezdeményezés. Ennek keretében lelkes önkéntesek saját akcióötleteiket megvalósítva hívják fel a figyelmet a hulladék keletkezés megelőzésének, a keletkezett mennyiség csökkentésének, a termékek újrahasználatának, valamint az anyagok újrahasznosításának fontosságára. A 2009-ben indult útjára a kezdeményezés, az elmúlt hat év alatt közel ötvenezer akció került megvalósításra szerte Európában.