A főváros, pontosabban a BKV Zrt. két közbeszerzési eljárást indított, amelyben 75 rövid és 75 csuklós alacsony padlós dízel autóbuszt szerez be - mindkét szerződés opcionálisan megduplázható, így akár 300 új buszt is vehetne a BKV. Az idő sürget, ugyanis a 150 busz első bevetése 2016 júliusában lesz, ugyanis az új buszoknak a felújítás miatt kieső 3-as metrókocsikat kell pótolniuk.
A főváros és a nevében eljáró BKV Zrt. idén nyáron döntött úgy, hogy a kiselejtezésre már évek óta erősen érett régi orosz metrókocsikat nem lecseréli, hanem felújítja. A felújításra kiírt pályázatot az orosz Mertrowagonmash nyerte el 70 milliárd forintért. A legfontosabb szempont a beszerzéskor a gyors beszerzés volt, ugyanis a felújított kocsiknak a 2017-es úszó-vb-re már készen kell lennie.
A BKV illetve a városháza október 27-éig várja az ajánlatokat a buszgyártóktól és 2015 decemberében már szerződnének a nyertes buszszállítóval - derül ki a jövő heti fővárosi közgyűlés elé kerülő anyagból. A tervek szerint a 3-as metró felújítása 2016 július elsejével kezdődne.
A közgyűlésnek a jövő heti ülésén arról kell döntenie, hogy az első 150 busz megvásárláshoz szükséges hitelszerződésre közbeszerzési eljárást írjanak ki. A főváros azzal kalkulál, hogy 13,7 milliárd forintos hitelre lesz szükség - igaz a bankok akár részösszegre is nyújthatnak be ajánlatokat. A bankoknak a hitelt legkésőbb 2016 február elejére biztosítaniuk kell, vagyis addig tervezik aláírni a szerződéseket, hogy a buszok még időben megérkezzenek a júliusi induláshoz.
A főváros elvárásai szerint a leendő hitel maximum 10 éves futamidejű lesz, két éves türelmi idővel. A főváros fenntartja az önkéntes előtörlesztés jogát, csakúgy mint az ingyenes elállás lehetőségét abban az esetben, ha a buszbeszerzés meghiúsulna. Az előterjesztés emlékeztet rá, hogy a hitel felvételéhez a Fővárosi Önkormányzatnak meg kell szereznie a kormány jóváhagyását - ugyanis a 2011-es önkormányzati konszolidáció után minden egyes önkormányzati hitelfelvételt a kormánynak jóvá kell hagynia.