A GVH csak azokat a tájékoztatásokat vizsgálta, amelyeket a Schibsted Kft. "Csak a Jófogáson" kiemeléssel a Jófogás ingatlan rovatában és a mobil alkalmazásában tett közzé 2015 októberétől. A kommunikáció azt üzente a fogyasztóknak és az üzletfeleknek, hogy bizonyos hirdetések kizárólag a Jófogáson érhetők el - adta hírül a hivatal.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a Schibsted Kft. jogsértően használta e kiemeléseket, mert több ingatlanhirdetés - a Csak a Jófogáson szalag ellenére - ugyanazon időpontban más portálokon is megjelent.
Emellett a GVH jogsértőnek ítélte a vállalkozás sajtóközleményét is, amely a lehetséges üzleti partnereknek szólt, akik abban bízhattak a pr-kommunikáció alapján, hogy a Jófogás ingatlanrovatának fogyasztói aktivitása, így a hirdetések ár-érték aránya megnövekszik. Figyelembe véve, hogy a kft. stratégiai törekvése végül nem valósult meg, a hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett hosszabb távon arra, hogy megtévessze a professzionális hirdetőket a felületen történő hirdetés előnyeiről, és az azoktól várható eredményekeiről.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a kiemelési szolgáltatások értékesítéséből származó bevételekből indult ki. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a kft.
- módosította kereskedelmi gyakorlatát már a versenyfelügyeleti eljárás alatt;
- kiegészítő információval pontosította a "Csak a Jófogáson" szalagot;
- kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában, és időközben meg is valósította vállalásainak egyes elemeit.
A GVH megszüntette az eljárást a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra.