A GVH a rendelkezésre álló információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás ténylegesen nem számlázott az eljárás 2013. szeptemberi indításáig a forgalmi korlát túllépése esetén sem, azonban a szerződéses feltételek tartalmaztak egy - a fogyasztók nem elhanyagolható része által el is ért - korlátot, amely felett a vállalkozásnak - a hálózat védelme érdekében - lett volna lehetősége a korlátlanság ígérete ellenére számlázni, azaz korlátozni az érintett csomagba foglalt ingyenes beszélgetések időtartamát - derül ki a GVH közleményéből.

A vállalkozás az eljárás indítását követően módosította a szerződéses feltételeket, de arra vonatkozóan nem tudott biztosítékot nyújtani, hogy a "korlátlan beszélgetés" korlátozására egyébként sem került volna sor.

A GVH megítélése szerint a korlátlanság ígérete gyakori kommunikációs elem a hírközlési piacon, több versenyfelügyeleti eljárásnak volt már tárgya a forgalmi korlátok vagy a korlátlanság kapcsán közvetített hiányos vagy megtévesztő üzenet. A jelen esetben a Telenor nem pusztán elhallgatta, hogy a szerződéses feltételek tartalmaznak egy forgalmi korlátot, de kifejezetten korlátlanként népszerűsítette a szolgáltatását.

A GVH több enyhítő körülményt azonosított, de tekintettel többek között a Telenor ellen folyt korábbi versenyfelügyeleti eljárásokra, köztük arra, amelyben a korlátlanság
tényleges korlátai miatt marasztalta el a GVH a Telenort, bírság kiszabását is indokoltnak találta, és 10 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Fellebbez a Telenor

A cég álláspontja szerint a Telenor Magyarország jóhiszeműen járt el a vizsgált korlátlan Családi Csomag kampány során. A Telenornak nem állt szándékában megtéveszteni a fogyasztókat és egyetlen ügyfelének sem számlázott ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott Családi Csomag szolgáltatás megrendelése esetén - hangsúlyozza a cég lapunknak megküldött reakciójában.
Mint  írják Az ÁSZF-ben valóban szerepel egy 1000 perces limit, ami felett a társaságnak elvileg lehetősége lett volna forgalmi díjat számlázni, de ezzel a lehetőséggel a Telenor nem élt, így a reklámban foglalt "korlátlan" állítás teljesült.
A Telenor továbbá hangsúlyozta: a hatósági eljárás megindítását követően a kifogásolt rendelkezést törölték az ÁSZF-ből az akció alatt szerződött ügyfeleket érintően. A Telenor előfizetőit semmilyen kár nem érte, sajnálatos módon a Gazdasági Versenyhivatal ettől függetlenül megállapíthatónak tartotta a jogsértést. A Telenor a hatóság döntése ellen jogorvoslattal él - hangsúlyozza a mobilszolgáltató.