Tavaly is kiemelkedő évet zárt a piacvezető csatorna, az RTL Klub, ugyanis a 18-49 éves korosztály körében főműsoridő ( 19 és 23 óra között ) 95 százalékát megnyerte, vagyis az év 365 estéjéből 348-szor nézték a legtöbben a csatornát - közölte az AGB Nielsen Médiakutató Kft. adataira hivatkozva az RTL Klub, amely azt is hangsúlyozta, hogy ilyen jelentős eredményre még soha nem volt példa.
Az RTL Klub és a tv2 átlagos főműsoridős közönségaránya között (a 18-49-es korosztály körében) 2010-ben 6,5 százalékpont volt a különbség. Ezzel szemben 2011-ben már 10,5 százalékpontnyira volt a piacvezető RTL Klub legnagyobb riválisától. Az elmúlt évben az RTL Klub 0,7 százalékponttal növelni tudta főműsoridős nézettségét annak ellenére, hogy mára már több, mint száz magyar nyelvű csatorna közül választhatnak a nézők. Az RTL Klub 2011-es átlagos főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi korcsoport körében 29,8 százalék volt. Ráadásul a teljes napot vizsgálva is meggyőző az RTL Klub előnye, itt az átlagos közönségarány 21 százalék a tv2 16,8 százalékával szemben, vagyis az éppen televíziót nézők ilyen arányban választották az egyik és a másik csatornát.
Tavaly a legnézettebb műsorok tekintetében is elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub. A 18-49 éves célcsoport körében az elmúlt év 100-as toplistáján kizárólag a piacvezető csatorna produkciói szerepeltek. A dobogó első fokán az X-Faktor, a másodikon a ValóVilág, a harmadik helyen pedig a Csillag Születik epizódjai állnak. De a 100-as listán ott van az X-Faktor és a Csillag Születik összes adása és több helyet foglal el a Barátok közt, a Fókusz és a ValóVilág is.
A TV 2 és az m1-is TOP-on volt
Az RTL Klub TOP listáján minden műsor több epizódjával szerepel, míg a TV2 elemzése szerint minden műsor csak a legnézettebb epizódjával van jelen, és ezen metodika alapján a TOP 100-as listán a TV2 35 műsorral szerepelt 2011-ben, és az m1 is helyet kapott egy műsorral. A TV2-es TOP 100-as műsorok között főként sikerfilmek illetve a Napló és a Tények szerepeltek, ez utóbbi egyébként tavalyi legnézettebb magyarországi hírműsor volt. A legtöbb televíziós piacon, így az amerikain is a TV2 megközelítését használják a nézettségi adatok elemzésekor.