Lapunk értesülése szerint a szlovák Slovnaftban 67,8 százalékban érdekelt Mol még az idén összehangolja a két cég kenőanyaggyártó üzletágának termelését, s ennek keretében akár e tevékenységek egyesítése sem kizárt. Egyebek mellett ezért döntöttek úgy, hogy ezentúl önállóan működjön a kenőanyaggyártó divízió, amelyet a társaság 100 százalékos tulajdonában lévő, 2,6 milliárd forinttal nemrég feltőkésített Mol-Lub Kenőanyag Gyártó Kft. visz tovább. Információinkat Györfi János, a Mol-Lub újonnan kinevezett ügyvezető igazgatója is megerősítette és elmondta: most folyik a felmérése annak, hogyan lehet a korábbinál szorosabbra tervezett együttműködéssel a legjobban kiaknázni a termelési és értékesítési szinergiákat a szlovák érdekeltséggel. Ezt előzte meg a kenőanyaggyártó üzletág teljes leválasztása a Molról, amely beapportálta az almásfüzitői telephelyen működő üzemet leányvállalatába. Részben a termelési hatékonyság egyértelmű mérhetősége miatt önállósította kenőanyag-üzletágát a Mol. A jelenleg is folyó vizsgálat adatainak összesítése tavaszra várható, s az értékeléseket követően dőlhet el, hogy a termelési és kereskedelmi folyamatban a jövőben hol lehet majd költséghatékonyabb munkát végezni. Hasonló megfontolásból vizsgálják a Slovnaft éves szinten mintegy 30 ezer tonna kenőanyagot gyártó divízióját, annak termelési kapacitását és hatékonyságát. Az együttes adatok alapján születik majd döntés a lehetséges szinergiák kialakításáról, a termelés ésszerűsítéséről, esetleges átcsoportosításról. A Mol-Lub évente 40-42 ezer tonna kenőanyagot gyárt és forgalmaz, melynek csaknem 50 százalékát használják ipari gépek, berendezések működéséhez, a fennmaradó részt szervizek vásárolják meg, illetve a töltőállomásokon kel el. A tavaly mintegy 15 milliárd forint árbevételt elérő kenőanyag-üzletág forgalmának csaknem 20 százalékát az export adta. A külföldi értékesítés elsősorban a kelet-európai piacokra épül, ezen belül jelenleg mintegy háromnegyed részben Romániába irányul az export. Idén a Mol-Lub legalább a tavalyihoz hasonló árbevétellel számol, amit az ügyvezető azzal indokolt, hogy a kenőanyagpiacon az utóbbi években nagy lett a kínálat, s ezért nehezebb újabb vevőkört szerezni. A mintegy 4 ezer rendszeres magyar vásárló mellett idén főleg a kelet-európai területen tervezi növelni értékesítését a Mol-Lub, amely Magyarországon meglévő kenőanyag-piaci vezető pozícióját stabilizálni, a külföldit pedig növelni szeretné.