Az országszerte 25 iskolát érintő program keretében a vállalat összesen 1300 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adott át az iskoláknak, valamint ezután is díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet és finanszírozza az érintett több mint 6400 gyermek, valamint közel 700 pedagógus internetbiztonsági oktatását is.

A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése és a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése, mondta a rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. A programmal abban akarnak segíteni, hogy a gyermekek képessé váljanak tudatosan élni a technológia nyújtotta lehetőségekkel, ezáltal nagyobb esélyük legyen a továbbtanulásra és később a folyamatosan változó munkaerőpiacon való érvényesülésre - mondta.

Marchhart Pál szerint a Vodafone Digitális Iskola Program a Vodafone Magyarország Alapítvány legambiciózusabb programja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2003-as alapítása óta közel 1,5 milliárd forintot fordított Magyarországon jó ügyek szolgálatára.

Kép: Napi grafikonok

A rendezvényen Czunyiné Bertalan Judit, Digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos is felszólalt. "Több fronton is igyekszünk megfelelni a mai élet kihívásainak, amit a Vodafone Digitális Iskola Programban való részvételünk is bizonyít" - mondta. "A jövő munkavállalói számára szinte minden területen elengedhetetlen a digitális írástudás és a digitális környezet intelligens használata, ezért indítottuk útnak az Okosportált is, amelyre folyamatosan kerülnek fel az egyes műveltségterületekhez tartozó tananyagok" - tette hozzá a kormánybiztos.

A Vodafone programjában részt vevő iskolák mind részt vesznek az úgynevezett Komplex Instrukciós Programban (KIP), amelynek módszerét az amerikai Stanford Egyetem fejlesztette ki. Nálunk 2001-ben elsőként a hejőkeresztúri általános iskola vezette be (emiatt hejőkeresztúri modellként is ismert).

A KIP célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása. A KIP program révén a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.


A jelenleg már 17 iskolában alkalmazott KIP elterjesztését és működtetését a Vodafone Magyarország Alapítvány immár hatodik éve támogatja . A programot a most csatlakozó nyolc Csongrád megyei iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében vezetik be.

A Vodafone Digitális Iskola Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, valamint szakmai partnerként az Együttható Egyesület vállalt szerepet. Utóbbi a pedagógusok internetbiztonsági képzését látja el, míg a diákokat a Vodafone munkatársai, önkéntes munka keretében oktatják az elkövetkező időszakban a biztonságos internetezésre.