Az áruházlánc 2018-ban több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített, ez 35 százalékkal haladta meg a 2017-est. A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.
Az eladás növekedése hasonló volt a hazai és európai piacon; így 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába a diszkontlánc segítségével. Ez a dinamika részben a 2018-as Lidl borexpónak köszönhető, melynek célja a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésével a magyar bortermelők támogatása.
Kapcsolódó
A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a tokaji furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek.
Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítók, így a kisebb családi és kézműves pincészetek támogatását is. Folyamatosan bővítjük a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
A német cég Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 178 áruházzal van jelen és több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!