A német diszkontlánc még 2018-ban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyagok felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítja.
Most pedig harmadik konkrét intézkedéscsomagját vezeti be a vállalat: a beszállítóival együttműködve az áruházlánc a saját márkás ásványvizek pet-palackjainak súlycsökkentése, a kupakméret csökkentése és egységcsomagolásának továbbfejlesztése révén további 210 tonnával mérsékeli a műanyag-felhasználását.
A német tulajdonú vállalat 2019 júniusától a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására. A fejlesztések révén csökken a csomagolásra felhasznált fólia mennyisége, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható, használata által pedig elkerülhetők a víz- és légszennyezést okozó festési folyamatok, csökkentve a környezeti terhelést is.
A Lidl Magyarország első lépéseként 2018 augusztusában a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, majd a második intézkedés révén 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyagtermékek (szívószálak, eldobható poharak, tányérok és evőeszközök, valamint a fültisztító pálcikák) értékesítését. Továbbá az azonnal fogyasztható(ready to eat) termékek és az üdítőitalok mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.
Az újabb lépések nyomán az áruházlánc évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását. A vállalat - beszállítóival együttműködve - vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni - olvasható a közleményben.