A Lidl Magyarország a vállalat jelenlegi karbonlábnyomát alapul véve konkrét célokat és intézkedéseket határozott meg.
A vállalat továbbra is az „elkerülni, aztán csökkenteni és ha ez nem lehetséges, akkor ellentételezni” szemlélet szerint működik. Célja hogy 2022-ben elérje a karbonsemlegességet, melynek érdekében többek között teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 2022. január 1-jétől 100 százalékban zöldenergiát használ.
A Schwarz Csoport 2020 augusztusában minden tagvállalata, így a Lidl nevében is csatlakozott a Science Based Targets Initiative-hoz (SBTi), annak érdekében, hogy tudományosan megalapozott klímacélokat tűzzön ki, melyeket az SBTi már hivatalosan hitelesített is.
A Lidl karbonlábnyomának legnagyobb része a termékei előállításához köthető, azaz a gyártás során és az ellátási lánc azt megelőző szakaszaiban keletkezik. Éppen ezért az áruházlánc ösztönözni szeretné beszállítóit, hogy ők maguk is csökkentsék kibocsátásaikat.
Azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75 százalékáért felelősek, előírja, ugyanakkor megfelelő intézkedésekkel támogatja is őket abban, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat az SBTi kritériumainak megfelelően.
A Lidl Magyarország ezidáig is több intézkedést tett annak érdekében, hogy csökkentse karbonlábnyomát: első lépésként felmérte, hogy mely területeken a legmagasabb a kibocsátása. Különösen az áruházak energiagazdálkodása és az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ennek érdekében törekszik arra, hogy 2022 végéig további 26 áruházat napelemmel lásson el, illetve 2022-től megkezdi épületei zöld tanúsítását.