Az Egyesült Királyság reklámfelügyelete (ASA) egy skót tematikájú termékkör kapcsán két hirdetést is betiltott, amelyek közül az egyik azt állította, hogy Lidlnél több mint 35 százalékot, míg a másik szerint 30 százalékot lehet spórolni a Tesco üzleteiben érvényes árakhoz képest. A hatóság szerint ezek a reklámok „valószínűleg félrevezetőek” – írja a portál. Azt nem részletezték, hogy pontosan milyen termékkörről van szó.
A hatóság azt kifogásolta, hogy a Skóciában futó reklámok nem tették kellően világossá, hogy a megtakarítás csak a bemutatott termékek konkrét választékára vonatkozik. Vélekedésük szerint a fogyasztók valószínűleg úgy értelmezték a reklámokat, hogy a megtakarítás a két kiskereskedő által kínált árkülönbségekre vonatkozik, és nem csak a példaként említett árukosárra. Vagyis ugyanilyen szintű megtakarítás érhető el általánosságban is egy tipikus heti bevásárlás során.
„Mivel nem láttunk bizonyítékot arra, hogy ez a megtakarítási szint általánosan elérhető lenne, úgy ítéltük meg, hogy a reklámok valószínűleg félrevezetőek” – áll a közleményében. A Lidl azzal védekezett, hogy a hirdetések kizárólag a bemutatott termékekről tettek ár-összehasonlítást, miközben nem gondolták, hogy az átlagfogyasztó olyan következtetésre jusson általuk, hogy a diszkontlánc árai összességében alacsonyabbak, mint a Tescóé.
Hasonlóan félrevezető reklámokért a brit felügyelet már 2016-ban és 2019-ben is büntetést szabott ki az Aldira, illetve a Tescóra.
A Guardian szerint ártábla-háború most újjáéledt, mivel a vásárlók a megélhetési költségek ugrásszerű növekedése - a gyorsan emelkedő energia-, üzemanyag-, és élelmiszerárak mellett egyre inkább keresik a spórolás lehetőségeket. A legfrissebb iparági adatok azt tükrözik, hogy a brit családok takarékossági okokból a diszkontok felé fordulnak: az Aldi és a Lidl egyre nagyobb részesedést hasít ki a heti bevásárlásokból.