A tervezési tender módosítását az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
Az eredeti tenderfelhívás az R76-os gyorsút Zalaegerszeg (Misefa) - Pacsa - Sármellék - Fenékpuszta közötti 24 kilométeres szakaszának tervezésére szólt. A munkát a 2018 decemberében nyerte el a Roden Kft. és az Utiber Kft. alkotta duó 1,484 milliárdos ajánlatával.
A tervezési díj most azért emelkedett 1,86 milliárd forintra, mert a megrendelő azt kérte, hogy az eredeti, úgynevezett gyorsút helyett autóutat tervezzen a tendergyőztes. Ennek megfelelően az R76 jelölés M76-ra változott.
M7-es szakaszok, cégek, milliárdok
Az M7-es sztráda Zalaegerszegtől a holládi csomópontig tartó új út első szakaszának a tervezését és kivitelezését 2017 decemberében nyerte el a Strabag magyar és osztrák cége. Mint akkor a Napi.hu közölte, ez a kétszer kétsávos út az M7-es autópálya holládi csomópontjától kezdődően, Balatonszentgyörgy elkerülésével tart Keszthely felé. Az első szakasz 5,6 kilométer hosszúságban Balatonszentgyörgyig, majd a második 3 kilométeres szakasz Fenékpusztáig visz. ű
Az első szakaszra a becsült összeg 18,6 milliárd volt, végül 21,6 milliárd forint lett a vége. A második szakasz pedig 11,4 milliárd helyett 17,2 milliárd forintba kerül.