A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A régóta tervezett M8-as gyorsforgalmi út Kecskemétet Dunavecsén és Dunaújvároson át köti össze az M7-es autópályával. A nyerteseknek a következőket kell prezentálniuk:
- előzetes régészeti dokumentáció,
- környezeti hatástanulmány, a NATURA 2000 érintettség vizsgálatával,
- közúti biztonsági hatásvizsgálat,
- az optimális nyomvonal kiválasztásához szükséges mértékű tanulmányterv,
- engedélyezési terv.
A gyorsforgalmi út 2x2 sávos lesz. A nyertesekkel június 3-án kötött szerződést a NIF.
Az M8-as Székesfehérvár alatt éri el majd az M7-es autópályát, ide új csomópont épül. Innen tovább már ma is 2x2sávos út vezet Veszprémig, de cél az osztrák határ elérése Szentgotthárd környékén. A Dunaújvárosi új Duna híddal együtt már elkészült az M8-asnak egy kis szakasza, amely kapcsolatot teremt az M6-os autópályával.
Nemrégiben merült fel - sajtóhírek szerint - az a terv, hogy az M1-es autópálya és Székesfehérvár között épülne egy összekötő gyorsforgalmi út, amely a délre tartó forgalmat elvezetné Budapesttől, mivel az az M8-ason haladna tovább az M5-ös autópálya felé.