A Magyar Divat és Design Ügynökség Nonprofit Zrt. tevékenysége nyomán még nem robbant be a magyar divat a világ élvonalába, ám a cég bér jellegű kifizetései már világszínvonalúak - írja a Népszava. A divatcég most közzétett 2019-es mérlege szerint bérjárulékokkal együtt 445 milliót költöttek el bérköltségekre a tavaly statisztikai átlagban 10 munkavállalóval dolgozó ügynökségnél.

A vállalkozást 2018-ban alapította az állam. Feladata, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen a tervezők és az iparági szereplők között, kommunikálja a helyi tervezők munkáit, mentorálja őket, továbbá megalkossa a kormány dizájn- és divatstratégiáját. Míg 2018-ban még havi átlag 1,4 millió ment vezetői bérekre a cégnél, addig tavaly már 2,6 millió. Emellett tavaly összesen 146 millió forintot fizettek ki tanácsadásért, illetve 73 milliót szakértői díjakra.

Tavaly 1,8 milliárd működési és 26 milliós beruházási támogatást kapott a vállalat. Eseménynaptára szerint 2019-ben több külföldi szakmai eseményen, így Milánóban, Ausztriában és Franciaországban is jelen voltak, illetve megszervezték a Budapest Central European Fashion Weeket és számos képzést tartottak. Bár a koronaválság idén a divatvilágot is lefagyasztotta, az ügynökség augusztusban 2,8 milliárdos támogatást kapott a kormánytól.