A magyar fejlesztésű MergeStrip forgalomtervezési koncepció és légiforgalmi irányítást támogató szoftver az érkező repülőgépeket a korábbinál hamarabb, már a közel körzetbe érkezésük előtt sorba rendezi a legrövidebb útirányok használatával, ezzel jelentősen segítve a légiforgalmi irányítók és a pilóták munkáját és növelve a repülőterek kapacitásának hatékonyabb kihasználását. A program elősegíti, hogy a légi járművek a gazdaságosabb és környezetkímélőbb leszállást jelentő folyamatos süllyedéssel érjék el a futópályát. A folyamatos süllyedés során a repülőgépeknek nem kell többletenergiát használniuk az előrehaladáshoz, a felgyűlt helyzeti energia kihasználása alacsonyabb hajtómű-teljesítményt eredményez. Így a légi járművek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, ezzel károsanyag-kibocsátásuk is csökken, valamint mérséklődik a légi útvonalak közelében lakók zajterhelése.
A leszálló gépek érkezésének ütemezését segítő szoftverek és rendszerek már eddig is léteztek, több légiforgalmi szolgáltató jelentős beruházásokkal próbálta hatékonyabbá tenni az érkező forgalom kezelését. Ezek a rendszerek azonban kiforratlanságuk miatt sok esetben nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, és a légiforgalmi irányítók részéről is sok kritika érte őket. A MergeStrip ezen próbál változtatni: az irányítók számára könnyen feldolgozhatóvá teszi a folyamatos süllyedés támogatásához szükséges információt, hogy könnyen és gyorsan azonosíthassák, milyen előzetes beavatkozások szükségesek ahhoz, hogy folyamatosan, megfelelő ritmusban folytatódjon a leszállás. A magyar fejlesztés érdekessége, hogy a rendszer kifejlesztésének és üzembe állításának költségigénye töredéke annak, mint amibe más, jelenleg alkalmazott megoldások kerülnek. Így az egyszerű és olcsó új magyar módszer gyorsan elterjedhet az európai légiforgalmi szolgáltatók között.
A HungaroControl új eljárása illeszkedik a magyar légiforgalmi szolgálat tudásalapú fejlesztési stratégiájához: a MergeStrip programot a cég saját kutatás-fejlesztési és szimulációs központjában telepítették elsőként, ahol a következő években erősíteni szeretnék a légi navigációs K+F tevékenységet.