A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos közúthálózaton összesen mintegy 1000 munkagépet (nehézgépjárművek, rakodógépek, hómarók) képes hadrendbe állítani. A meteorológiai előrejelzéseknek megfelelően a havazásban várhatóan érintett területeken megelőző, vagyis preventív sószórást végez a cég. A preventív munkát nehezíti, hogy a havazás előtt a legtöbb helyen folyamatos esőzés is várható, így a csapadék lemoshatja az előre kijuttatott síkosságmentesítő anyagok egy részét - írja a cég.
A téli hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat először az országos közúthálózat ütőerének számító autópályákon, autóutakon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozásokat, ezt követi a településeket összekötő mellékutak, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése.
A cég 94 mérnökségi telephelyéről minden munkagép előre meghatározott útszakaszokon avatkozik be és útról-útra látják el feladataikat. A 32 ezer kilométeres hálózaton a közel 800 hóeltakarító munkagépre egyenként 40-50 kilométernyi szakasz jut. Ezen gépek fordulóköre - a kijelölt útszakaszra való oda és visszajutással együtt - több óra is lehet, így az időjárástól függően újabb jelentősebb mennyiségű hó is hullhat ennyi idő alatt a burkolatra is, vagyis újabb beavatkozást kell végeznie a munkagépeknek mindaddig, amíg a havazás el nem áll.
A társaság folyamatos munkavégzése mellett is fel kell készülnie az autósoknak arra, hogy intenzívebb havazás esetén időszakosan téliesebb útviszonyokkal találkozhatnak az országos közúthálózaton is, így egyes esetekben szükségük lesz a nyári időjárási viszonyok között megszokott utazási sebességük mérséklésére.